Як розширена реальність стає повсякденністю: інтерв’ю з Владом Беком, євангелістом XR

IT Cluster Kharkiv IT Cluster

Володимир Бек, євангеліст розширеної реальності та член правління компанії Sigma Software, справді захоплюється іграми та новими технологіями. Ще в 2015 році, у часи зародження розширеної та віртуальної реальності, він розпочав дослідження у цій сфері. Незабаром він став власником пристрою Sony SmartEyeglass та ініціював створення лабораторії AR/VR в Sigma Software. Команда стала рушійною силою для розробки першої комерційно доступної гри симулятора змішаної реальності на мобільній платформі, де гравець відчуває себе у центрі масштабного голлівудського блокбастера. Однак, як сказав нам Влад, це набагато більше, ніж просто гра.

Звідки виникла ідея створити мобільну гру доповненої реальності?

Можливо, це буде звучати несподівано, але ідея продукту із географічним зануренням зародилася у торгівлі. Ми обговорювали розробку AR рішення для великої торгової компанії, щоб створити абсолютно новий досвід для своїх клієнтів.
Ідея розвивалась і перетворилася на цілу платформу наступного покоління для AR-ігор на мобільних пристроях та носимих пристроях. Ми створили масштабну захоплюючу технологію AR, придатну для створення ігор наступного покоління і більше. Ми зробили гру з доповненою реальністю Black Snow як демонстрацію можливостей платформи.

Звучить грандіозно. Скільки людей працювало над створенням платформи?

Основна технологічна команда дуже компактна і включає всього шість осіб. Звичайно, загальна кількість людей, залучених до проекту, значно більша. Понад 40 фахівців брали участь у розробці AR платформи та гри Black Snow – розробники, дизайнери ігор, тестувальники, художники, аніматори, медіа-інженери, юристи та експерти з маркетингу. Сьогодні для подальшого розвитку та вдосконалення технології та гри у нашій команді 15 людей.

З якими труднощами ви зіткнулися при розробці AR технології?

Було багато всього. Наприклад, перехід від перегляду карти до зображення від першої особи, а також поєднання інтерфейсу карти з AR режимом. Щоб зробити це швидко та безперебійно, ми створили систему для об’єднання зображень із трьох віртуальних камер та шейдерів. Метод безперебійного злиття AR + geo був запатентований.

Оскільки спеціальні AR пристрої, такі як окуляри та шоломи, все ще дорогі, ми вирішили показати, як ефект занурення голографічних окулярів може бути досягнутий на звичайних смартфонах без додаткового обладнання та без трудомістких процедур попереднього калібрування. Тут нам довелося вирішувати проблеми з продуктивністю смартфона та перегрівом. Нашою метою було зробити цю технологію придатною не тільки для смартфонів-флагманів, і ми це зробили. Гра Black Snow відмінно працює навіть на iPhone 6S.

Які ігри можуть стати краще з AR?

Перш за все, це традиційні ігрові жанри або кінематографічні IP. Технологія Black Snow може перенести їх у масштабний AR-вимір. Уявіть собі спортивні ігри, такі як “квідич” або мальовничі міські битви RTS, схожі на Master of Orion, де стратегічний ігровий процес супроводжується масовими та кінематографічними битвами в AR.
Агрегування картографії та безперебійне калібрування, представлені в технології Black Snow, створюють новий досвід для гравців, роблячи гру більш реальною та захоплюючою.

Схоже, ви вірите в XR. Як ви думаєте, чи скоро ми побачимо масове впровадження XR у повсякденному житті?

Моя перша зустріч із XR відбулася у 2015 році. Це було схоже на здійснену мрію – звичайна людина взаємодіє з комп’ютерами голими руками, як залізна людина. Моє перше враження було, що AR та VR – це відображення майбутнього. Минуло шість років і люди не носять AR окуляри кожен день, але це не означає, що розвиток та впровадження технології стоїть на місці.

Ми бачили успіх Pokémon Go. І ми знаємо, що великі гравці, такі як Samsung та Apple, працюють над XR пристроями. Крім того, ринок AR у Китаї виріс з 10 до 17 мільярдів доларів у 2020 році, майже вдвічі! Кількість гравців зросла незначно, проте їхні витрати збільшились на 40%, що досить багато! Це дає нам деякі підказки, що XR для споживчих додатків не за горами.

Якщо говорити про B2B застосунки в XR технології, то це вже цілком ймовірно і обґрунтовано. Особливо в таких сферах, як гейміфікація в торгівлі та AR-навігація. Я не можу зараз розповісти вам подробиці, але ми працюємо над цікавим AR рішенням на основі нашої AR платформи для великого клієнта.

Коментарі